sessieofc

Alla inlägg under oktober 2013

Av Sofia Kindbom Lrsson - 29 oktober 2013 14:06


Usch igår var det enormt känslosamt! 

Men vi kan börja med den bra delen av dagen!


På morgonen åkte jag hem till pappa, åkte till skövde med Elouise o hade det mys.

Men som vanligt går det ju inte en dag utan att jag ska göra något dumt. 

Jag tappade bort mitt skolbusskort på bussen, vi har ringt och så men ingen på västtrafik har hittat det. 

Kom hem, kollade på en serie, gjorde mat med pappsi och åt vindruvor till 2 1/5 men.

Sedan åkte jag med hem till svanvik.

Där kommer det känslosamma.

Mamma och jag kollade på cancergalan.

Blev riktigt berörd över de på galan och lipade sönder. För det är så hemskt med cancer.

Sen började tankarna strömma i huvudet om cancern.

De som har stått närmst i min släkt har dött pga. cancer. 

Joel,Mormor&Morfar.

cancer går i Kindboms släkten, och jag mådde bara så dåligt över att jag vet att det kan hända min familj.

Som mamma, becca & johanna eftersom de är Kindbomare.


På galan var det 2 som jag blev mest ledsen för. Den ena var en kille som var vid 27 års åldern som förlorade sin fru i cancer när hon var 27 o de hade en liten pojk i 4 års åldern.

Och sen så var det Edvin Berg som ville vara med i Idol och skickade in en demo till Laila,

som dog av blodcancer när han var 18. Usch hemskt för hans flickvän och familj.

Ni hittar hans låtar på hans youtube kanal! 

Lipade inne hos Jimmy med, men det var det ingen större reaktion där, som vanligt   

Sen tittade vi på film och så fick Jimmy gå upp på vinden, blåste ju typ iväg där ute när jag skulle hålla i stegen. 



Av Sofia Kindbom Lrsson - 24 oktober 2013 15:46


Iskolan så har vi sett film på 1:a o 3:e lektionen och på andra så hade vi matteprov som inte gick så bra..

& det säger nog de flesta i klassen med.

Supersvårt var det så jag o jessica gick efter 30 min.. 

Ja, tacopaj i skolan och en allmän slapp dag   

När jag gick av bussen i kbg fick jag ett "film-ögonblick"

mitt på gatan och det var lite coolt.

Men det är en historia som vi inte behöver ta upp här! 


Somsagt är jag supeeerglad för att Ellinor har gett mig tillåtelse att lägga upp videon på oss när vi sjöng Between the raindrops (låten som vi sjöng på skolavslutningen) 

Vet inte riktigt när den kommer läggas ut eftersom jag inte har någon usb-sladd till samsung.


 Men nu ska jag vara lite lat & bara äta mat & titta på film i min sköna säng! 

Slappa måste man få göra ibland! 

Av Sofia Kindbom Lrsson - 23 oktober 2013 18:14


Här har jag inte varit på ett tag! 

I helgen så åt jag godis, kollade på film i svanvik, var på en inflyttningslunch i Skövde hos Becci och lite sånt!   

Helgen har varit mysig. Och i veckan har jag väl bara tränat och pluggat. 

Idag har jag hunnit skriva en sociologi inlämning, övat o skrivit ett manus till en svenska redovisning och nu ska jag gå över till matteprovet som är tills i morgon! 

Det är väl veckan i kort.


Idag var det Lill-Lördag-innan-Lovet konsert i cafeterian. Först var det inga där men sen in i 3:e låten var det fullsmockat. Jag och min grupp körde how to save a life !  


De här dagarna till lovet kommer vara supersköna!

Imorgon på  pedagogiken och sociologien ser vi på film och sen är det matteprov & på fredag är det halloween tema i skolan. Själv ska jag inte klä ut mig medan jag kommer säkert bli skrämd som förra året!

 

Av Sofia Kindbom Lrsson - 11 oktober 2013 16:33


Fredag så himla gött!

Gjorde svenska provet och det kändes så mkt bättre än vad jag trodde! 

Matten har jag tappat greppet om helt. Gör absolut inget på lektionerna. Men idag började jag om från hela boken för att försöka förstå. 

Jag och Elli har retat oss på varandra ganska mkt, men det är så kul för ingen är ju seriös   

Tyskan var väl också rätt så underhållande med Linn & Jakob.

Menmen. Nu sitter jag hemma ensam. Och när jag kom hem så visade pappa mig min älskling som är tillbaka! 

Så fruktansvärt glad! Jag trodde att mobilen inte skulle kunna bli lagad! Superglad!  

Nu ska jag ta en promenad tror jag med musik i öronen! Och sen titta på idol med pappi!

Den här låten har varit en av mina favoritlåtar ett tag    

Av Sofia Kindbom Lrsson - 11 oktober 2013 06:41

Hade helt glömt bort dom här!

För 2 år sen lyssnade jag alltid på Trading Yesterday!

Tänkte dela med mig av dom!

Nu måste jag borsta tänderna!   


Av Sofia Kindbom Lrsson - 10 oktober 2013 22:00


Jag kommer berätta om gårdagen och dagens händelser imorgon! Har inte sovit mkt alls i veckan så ska försöka komma isäng snart. Är ju dock inte så trött! Godnatt!   


   



Av Sofia Kindbom Lrsson - 10 oktober 2013 19:45


Superrolig skoldag iallafall! Min favoritdag är lugnt torsdag! 

Haha idag hade vi redovisningar på Sociologin om observationerna som vi gjorde.

Det roligaste med hela skoldagen var i princip killarnas redovisning.. 

Eftersom dom troligen inte känner Ingrid riktigt än   

Vi samhällare vet ju att man ska vara ganska seriös med henne.

Haha Shit vad kul vi hade, skratt tills vi grät. 


När jag kom hem började allvaret om att plugga till provet som är i morgon!

Satt o kollade på Odysséen filmen som är 3 timmar. Precis färdig med den och får se hur provet blir!

Ska dra ut på en promenad, blir så sjukt rastlös att sitta inne själv i mörkret! 

Hejdå på er! 

Av Sofia Kindbom Lrsson - 9 oktober 2013 21:15


Idag skulle jag ju somsagt pluggat tills provet som är på Fredag.

Men istället kollade jag på cross ute på Garpa-banan. Och lekte med barn iskogen!

Det var superkul! och det gick så bra så  

 Sen så kom jag hem vid 7 tiden och försökte plugga, men var totalt slut efter allt plugg den här veckan så jag somnade vid 8 tiden. 

Ja, roligt inlägg! 

Ovido - Quiz & Flashcards