sessieofc

Alla inlägg under maj 2012

Av Sofia Kindbom Lrsson - 31 maj 2012 16:23


NO första lektionen, o vi har slått ihop våran grupp med C-gruppen för att kolla på Armageddon.

Trodde inte att A.J skulle klara sig där ett tag.. Så jag började nästan gråta.

(A.J är snyggingen som spelar Rafe i Pearl Harbor = Ben Affleck)

Men det är typ en timme kvar på den filmen.

Sen var det matte o hann det jag skulle göra.

Tyska nationella uppsats. Tror jag blir godkänd i alla fall :)

Sen åt vi mat.

EV - Då skulle vi se på en film.. låg o sov i en halvtimme, den var inte min stil direkt  

Slöjd.. kul som vanligt..

Nu har jag pluggat lite och så. snart kmr farmor pga. hon ska sy in min klänning lite.

Nu vet jag inte vad jag ska göra riktigt.. Plugga o så   

Av Sofia Kindbom Lrsson - 30 maj 2012 14:41


Underbar dag i skolan!

Inatt kom Purkie hit vid 2, då stal han becca ifrån mig.. så jag fick sova själv i min säng. schysst!

Jaja, tillbaks till skolan.

På SO:n (1:a lektionen) drog vi till flygplanet vid jägarbryggan!

Där Felixs pappa pratade om det o vi fick gå in. Flygplanet hade varit med i andra världskriget!

Jag har alltid älskat flygplan men nu blev kärleken lite större  

Sen hade Felixs mamma bakat fika till oss.

Det var våran första lektion.

Sen på svenskan/engelskan fick jag reda på mitt slutbetyg i engelska & svenska!

Svenskan=G+ = G Engelska =VG. Riktigt stolt kan jag ju säga  

Sen hade Minna o ida sin redovisning som nästan alla i klassen gjorde för 1 elr 2 månader sen.

Sen började vi se på en film. Sjukt bra! haha. kmr inte ihåg vad den hette.


Mat, sen tyska nationella prov muntligt. Det gick bra tror jag. Linn,Ninni,Hedvig,Emma&Jag!

Hedvig skrattade nästan hela tiden när hon pratade så det smittade av sig till mig, haha.

Sen fort till musiken! Övade på Free Fallin med förstörd hals, o den är inte direkt bättre nu..

men tror att det kan låta bra.

Drog över på NO:n, så jag var med på 35 min av No:n vi pratade om Josses tid på skolan o vart hon o hennes man hade gift sig.

Det var i mölltorp, o oj vad jag bröt ut av skratt.. haha, känner mig lite taskig, Kyrkan är ju rikitgt fin i mölltorp.

Men lite kul var det  


Nu ska jag nog plugga lite o kanske äta vattenmelon, sen får jag se vad jag hittar på   

Av Sofia Kindbom Lrsson - 29 maj 2012 20:46


Idag så stannade jag hemma från skolan. Måste ha en bra hals tills i morgon, har knaprat i mig ingefära & druckit 3 glas med hett vatten&honung.

Inte direkt resultat, hoppas på det i morgon!

Vid 9 gick jag in till Jimmy, o väckte hnm med hans 4-timmars sömn.

Kollade på Troja som jag o linnea "såg" på igår. haha  

sen så sov vi, Med rösten av Ed Sheeran.


Otroligt att jag kunde somna med den volymen.. jag älskar ju musik, men kan inte direkt somna av hög volym av musik.

så vi låg o sov till halv 3, haha.

Sen åt vi mammas vegetariska lasange.

Stack hem till majorsg. och där hjälpte jag Acke med nånting, fattar inte vad jag gjorde, haha

Sen kollade jag på fim &drack vatten med honung, satt vid datorn o gick o handlade mat med mamma.

vi åt korvstroganoff med ris & efterrätt bestod av vattenmelon :)

gottgott!

Nu sitter jag här & behöver egentligen plugga.

Men aja, ska sova i pappas säng med becca inatt :)

kmr inte somna tidigt i alla fall :)

hoppas ni haft det bra.

Idag är det också 9 månader mellan Jimmy & Mig <3

kan man ej tro.


 

Av Sofia Kindbom Lrsson - 28 maj 2012 15:44


Som många vet gillar jag inte frukt&bär pajer, men i fedags på hk älskade jag rabarberpajen.

Sen efter det stack jag hem sola med becca, sen åkte jag hem till jimmy o mamma, vi gjorde typ inget, chillade bara.

Lördagen stack vi upp tidigt för att jag,mamma,jimmy&becca skulle till skövde, köpte nya joggningsskor som jag trivs med! ett par jeans på carlings och strumpor,

sen stack vi till bar& grill o jag käkade en hamburgare,

när vi kom hem drog vi en snabbis till gamla sjukhuserna,

sen drog vi till svanvik, där jag sov i 2 timmar medans jimmy spelade BF& hjälpte mamma med lite saker.

Sen på söndagen eftermiddag stack jag o jimmy till mölltorp o firade Carina lite, åt blåbärspaj. som var mkt god!

Sen drog vi hem till mig för att fira mamma&farmor (som fyller år i morgon)

Då åt vi grillad mat,snackade o spelade kubb, killarna mot tjejerna.

Acke,Pappa,Purkie&Jimmy spelade utan tröjor, men mamma,farmor,jag&becca höll oss ifrån de där.

Dom vann menmen. sen åt vi klings glasstårta. & på kvällen stack jag o sov hos mamma.


Och idag! :D

So&bild, sen åt vi köttisar o makkisar!

Sen cyklade Linnea&Jag till henne, bytte om o satt i linser,

sen drog vi till orienteringen, jag är f-farande sjuk (elr ja, bara förkyld)

och ska ej springa, men är så sjukt stolt!

Jag o linnea körde på 38.20 ungefär, vi fick VG! :D

Vi sprang hela tiden!

haha, jag blir lätt trött när jag joggar, men vi körde ju typ en liten annan teknik ;)

Vi ruschade genom skogen bara sprang på stubbar o pinnar, o det var grymt kul!

i slutet hängde vi ihop med staffan,kajsa&robin.

vi bara sprang o sprang, grymt kul.

Sen drog vi till Linnea o pratade lite, kollade på en film som sammanlagt blev typ en kvart.

(Nea gillar att spola igenom filmer) haha.

Nu har jag tatt en dusch, ska äta lite, o plugga! o bli frisk.

,,,

Av Sofia Kindbom Lrsson - 23 maj 2012 16:13


Har för tillfället vädigt tråkigt..

Igår natt/kväll vid kvart i 12 cyklade jag till mamma för att sova där, pallade inte vara hemma.

Skolan var väl hyfsad kollade på film o så :)

nationell tyska..

Tror det gick bra :)

kom hem vid 2, sen dess har jag solat o försökt sova, men det har inte gått så bra.

Min kära pojkvän har ju dissat mig hela dagen.. har inte smsat tillbaka sen i morses vid 8 ungefär, så hnm kommer jag väl inte träffa idag.

Ska snart gå ut till svanvik för jag vill inte jogga pga. min hals.

Där borta ska jag inte göra nåt.

äta kvällsmat o sova..

Kmr inte göra nåt där heller, duscha blir mitt tidsfördriv.


Imorgon är det pannkakor.

O helgen kmr i alla fall bli riktigt bra känner jag på mig!

 Nu Kanske jag ska dra mig till mina kompisar om dom f-farande fiskar. Måste hitta dom först bara :)




Av Sofia Kindbom Lrsson - 22 maj 2012 18:32


Kan berätta att jag inte direkt är frisk, f-farande förkyld..

igår solade jag lite på balkongen efter skolan, sen solade jag ute i svanvik, det var min dag.. haha


Idag hade vi prov istället för orientering, skönt de :) 

Mitt no-prov gick jättebra! Sen fick vi reda på nationella biologi.. fick IG, mitt andra IG i mitt liv..

Det första var i matte i 7:an.

Men jag får ändå så G - NO i slutbetyg.

Kom hem efter skolan o så, solade lite, Sen Kom Becca o Jimmy, nu är dom på en LR visning.

Jag har joggat 3 km, stolt ;)

Ska snart duscha o gå o handla mat tills ikväll.


Vet fortfarande inte om jag ska sjunga på skolavslutningen, har gjort det i 7:an & 8:an så jag skulle ångra mig rejält om jag inte gjorde det!

Men har ingen låt, o har inte fått tag på Robert..

Annars ska jag övertala Johannes så att jag får sjunga verserna o han tar ref.


?

Av Sofia Kindbom Lrsson - 20 maj 2012 15:17


Sitter ute i min fina röda solstol på balkongen med halsduk,vantar&mössa.

Även fast det typ är 25 grader ute elr nåt.

Men jag måste bli frisk!

Har ångest också över att jag vill så sjukt gärna kolla på Patriks fotbollsmatch vid 5!

Jag vill, jag vill, jag vill.

Antingen skiter jag i att gå ut till svanvik med mamma, o då måste jag få låna beccas f-kort.

Men då har jag inte motionerat på typ 2 veckor, o jag har tydligen ballongansikte,

så jag måste få tillbaka mitt ansikte till skolavslutningen!

Så tyvärr funkar det inte. om jag inte gör en härlig spontanresa!

Jag har ju inget att göra idag ändå..

Skulle vara skönt att ta det lugn också, det har jag inte gjort på ett tag.


Igår sov jimmy här vi åkte ut till svanvik vid 9 för att äta frukost, dödstrött var jag då, haha.

träffade erik innan han stack hem till stockholm, sen tog vi en resa till ikea i örebro.

Jimmy,Jenny&Jag. kom hem kollade på torkel i knipa med Becca,Gideon,joel&Jimmy, åt korv med bröd och godis hos mamma, det var mysigt.


Snart ska jag o mamma ta o gå till svanvik, där ska jag väl sitta ute i solen o läsa elr nåt.

Få bort min förkyldning så att jag kan vara med på gympan i morgon     

Ovido - Quiz & Flashcards